Sidevisninger i alt

onsdag den 8. februar 2012

James Bond, Hatte og Steak Frites

Vi  - det er min bedre halvdel og jeg, har nogle engelske venner. De kommer som regel på besøg 1-2 gange årligt. Sjovt nok altid, når det er hundekoldt.

Mit første møde med Ruth Ravenscroft, som er min bedre halvdels veninde oprindeligt. Var til et homo bryllup. Inden da havde jeg kun talt med Ruth pr telefon. Grevinden blev hun kaldt. Jeg havde en forventning om en kvinde på 78. Men hun er på min alder.

Første møde var varmt og godt. Vi klikkede med det samme. Grevinden var efter 10 år i Paris, flyttet til Danmark. Bare for at prøve det. Arbejde på et hotel, søgte job som modist - og fik det. Så rejste hun hjem til London, fik arbejde hos James Lock & Co Hatters.

Miss Ravenscroft er en haj til genbrug, hvilket jeg hurtigt fik at mærke. Pludselig bugnede vores lille hjem med hatteblokke, bijouteri og andet pige stads.

Det er længe siden nu. Mark er kommet ind i billedet og danner par med Grevinden. Det er der blevet en lille minimalist ud af. Hun ville dø, hvis hun vidste jeg skrev dette.

Nu er de så på besøg. Jeg glæder mig altid når Auntie Ravenscroft ankommer, med Mark og et par poser med godter og de sidste nye historier fra London.

Mark er en elskelig mand, med et stort varmt hjerte. Man kan ikke undgå, at være vild med ham. Han er stille og rolig, lidt genert og griner af det meste.
Han og Ruth arbejder sammen i James Lock & Co Hatters i London. Det er den ældste hatte butik i Europa. De leverer hatte til Europas Kongelige, Adelige, Celebs og andet godtfolk.

Han har en fin stil og ca samme str hoved som mig. Det er ikke dårligt. Lige pt arbejder han på hatte til Tom Ford - så jeg venter spændt på et prøveeksemplar.

Kate som er vores anden engelske veninde, og samtidig veninde til Ruth og Mark. Havde inviteret os alle ud på de bedste Steak Frites i byen. Nemlig på Pastis i Gothersgade i Kbh. Det var igår og jeg er stadig mæt. Først en skøøøøn løgsuppe og så Steak Frites. Nu er jeg jo lidt et madøre, så jeg sluttede med Profiteroles - og et skud espresso.

Humøret var højt, efter et par fl Asti Spumante og andre vine. Og så begyndte Tanten at fortælle historier. Desværre måtte hun intet sige om Katie - gift med William. Men der kom lidt - "I said- I love you - to her. I was so embarrassed." - "it just flew out of my mouth." Det havde Katie nu taget meget pænt. Men altså ikke flere historier derfra. " I have signed 8 pages darling." I stedet fortalte hun om en spændende begravelse, hun havde været til. Den blev faktisk gentaget 6 gange før man var tilfreds.


























Mark, Bedre halvdel og Ruth


Nogle tætte venner er involveret i den nye James Bond. De skulle bruge hatte til en begravelses scene. En MI6 agents.
Nu er Ruth en vax kvinde, så hun spurgte om hun, kunne være med i filmen. Det er hun så nu. "Oh and sweetie, I'm in the A group. Because I just dressed so perfect for the funeral." - sagde hun og fortsatte.
Kustume koordinatoren, havde klappet hænderne sammen i begejstring og udbrudt på et engelsk med stærk spansk accent - "Darling - I LOOOOVE your coat and hat."

Lige bag "M" havde Ruth Ravenscroft, taget afsked med en tapper MI6 agent.....6 gange. Men som hun sagde - "I'm not sure he was quit cold....the hearse was all steamed up."
For en morgen og formiddags arbejde, blev der betalt 150 pund og en stor frokost. De andre "extras" fortalte, at I Pinewood studierne, var der mere mad, forskellige slags müsli og Daniel Craig, som åbenbart foretrak, at spise med de "almindelige."
Det var Ruth nu ligeglad med. Hun havde nemlig fået sig en film mand. "They had to pair us. And I got a 32 year old goodlooking man." Det glimtede i de store blå, da hun tænkte tilbage, mens hun sendte Mark et kærligt smil.

Nu sidder jeg med et stort krus te. Spiser en bolle med Lemoncurd og småkager. Alt fra Harrods. Jeg bladre let igennem de magasiner, fra England, som er must til min bedre halvdel. Jeg har sendt Ruth og mark hjem til London. Hun bad mig holde øje med posten - "there is a huge box on the way." Det er vidst noget med, hestehoveder i bronze til bedre halvdel, og en Jo Malone til mig. Vi ses snart igen, sagde de begge. Måske til sommerfesten i Shropshire, hos Grevindens forældre.

                               Sidste sommerfest i Shropshire.



"We have had a wonderful time" - sagde de begge ved afskeden. TAK - det har vi også!


Bille
www.flemmingbille.com




Ingen kommentarer:

Send en kommentar