Sidevisninger i alt

mandag den 20. februar 2012

Trance er det det samme som tantra?

Min allerbedste veninde Andrea, sagde - "Det er sår'n lidt cirkusagtigt - ikk'" og min bedre halvdel, spurgte - "Er det ikke noget med sex?"

Før jul meldte jeg mig til et kursus, med det anderkendte medie, Jakie Wright, fra England. Kurset skulle afholdes i Hørninghuset på Amager.
Måske var jeg optaget af jul, gaver osv. I al fald noterede jeg mig ikke helt, hvad kurset gik ud på. Det var der helt sikkert en grund til.


Som jeg før har beskrevet, så er jeg faktisk meget skeptisk, når det kommer til den alternative verden. Jeg forbeholder mig, simpelthen, retten til at tvivle.
I al fald indtil, det modsatte er bevist. Det er synes jeg er helt i orden. Jeg har også klienter, som kommer og er skeptiske. Det ser jeg som et sundhedstegn.

Nå men fredag aften sad jeg så, godt bænket, i Hørninghuset. Jeg var én af 16 deltagere. Da Jackie præsenterede, det forestående kursus emne, blev jeg lidt PAF!

Da jeg kort efter skulle præsentere mig selv, var jeg stadig lidt rundt på gulvet. Men fik hakket mig igennem, en kort omtale af mig selv og mit arbejde.

Jeg havde meldt mig til et kursus i trance. JAMEN DU GODESTE......! Det er sådan noget med, at vende det hvide ud af øjnene, og forvrænget tale. I min overbevisning - cirkusagtigt.
Men nu havde jeg betalt, og nysgerrigheden prikkede til mig.

Vi skulle skifte bekendtskab, med trance healing. Healing i et andet bevidsthedsniveau. Ok - tænkte jeg. Det kan du godt være med på. Om søndagen skulle vi så prøve trance tale. Jeg smilede lidt for mig selv og tænkte - jaja, lad os nu se!

Vi var, alle på banen igen, lørdag lidt i 10. Efter en kop kaffe, gik det løs. Jeg overgav mig hurtigt. Inden frokost, havde jeg allerede haft min første succes oplevelse.
Frokosten var en succes i sig selv. Rigeligt med god mad, som dette madøre kan li' det.
Efter frokost var der igen succeser. Tiden gik hurtigt og vi kunne akkurat nå én øvelse mere. Battery healing. I need a victim - sagde Jackie. Min hånd skød op og kort efter, sad jeg midt i en cirkel af energi.
Battery healing betyder, at jeg - klienten, sidder med en healer. De andre deltagere, sender så energi til mig, igennem healeren. Det var en meget speciel og meget emotionel oplevelse. Men en stor, voksen mand som mig, tager jo sådan noget i stiv arm ;-)
kl 17 var første dag ovre. Jeg svævede hjem, landede på min sofa. Fortalte bedre halvdel, hvad forskellen var på trance og tantra. Indtog en rugbrød og faldt så i søvn, med "Danmarks største stemme" i baggrunden.

Søndag mødte jeg gruppen, iført den skeptiske overfrakke. Igen måtte jeg bøje mig. Jeg kan med det samme sige, at jeg havde GODE oplevelser. Jeg har stor respekt, for medier som udfører dette - trance tale. Men jeg tror nu ikke, jeg indlader mig på det.
Til gengæld fandt jeg, en lille følelse indeni, som er værd at arbejde med. Noget som har haft svært ved, at nå dagens lys, men som ikke desto mindre, har formået at slå rod.

Jeg vil gerne takke de 15 andre på holdet. Håber vi ses igen. En STOR tak til Jackie Wright, for at være en god formidler og et godt menneske. Til sidst en TAK til Peter for din gode mad :-)

Næste kursus i Hørninghuset er d 3-4 marts, med Marion Dampier- Jeans. Jeg GLÆDER mig allerede.


Bille
www.flemmingbille.com









Ingen kommentarer:

Send en kommentar